Φυσιογνωμία
Στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας έχουμε στόχο να διδάξουμε στους φοιτητές και τις φοιτήτριές μας το παρελθόν των ανθρώπινων κοινωνιών με τις μεθόδους της ιστορίας και της αρχαιολογίας και να τους μυήσουμε στη σχετική έρευνα. Δίνουμε έμφαση στις κοινωνίες που έδρασαν στον ελλαδικό χώρο, όμως η διδασκαλία και η έρευνά μας αφορούν επίσης την ιστορία άλλων ευρωπαϊκών κοινωνιών, καθώς και των λαών της Ανατολικής Μεσογείου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε στην εξοικείωση των φοιτητών και των φοιτητριών με τις σύγχρονες θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις στις επιστήμες που θεραπεύουμε στο τμήμα (ιστορία, αρχαιολογία και ιστορία τέχνης) και στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης.
Στόχος μας είναι επίσης να αποφύγουμε μια αποκλειστικά ελληνοκεντρική θεώρηση της ιστορίας. Στα μαθήματα που προσφέρουμε στα περισσότερα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος δεν περιοριζόμαστε σε θέματα ελληνικής ιστορίας και αρχαιολογίας ή ιστορίας και αρχαιολογίας του ελλαδικού χώρου, αλλά περιλαμβάνουμε και άλλες περιοχές και πολιτισμούς του κόσμου, για παράδειγμα την ευρωπαϊκή μεσαιωνική ιστορία, την οθωμανική ιστορία και την ιστορία της τέχνης της Δύσης.
Το Τμήμα έχει αξιολογηθεί από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας (Α.ΔΙ.Π.) το 2010 και θεωρήθηκε ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αναγνωριστεί ως Κέντρο Αριστείας (Βλ. Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης).
Βίντεο παρουσίασης υποδομών Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Πρόσφατες Ανακοινώσεις
Υποτροφίες για εκμάθηση αραβικής γλώσσας στο Κουβέιτ
16 Απριλίου, 2025Δείτε εδώ την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις υποτροφίες για εκμάθηση αραβικής γλώσσας στο Κουβέιτ. Δείτε εδώ πληροφορίες...
NEWS UOC / e – Newsletter | Περιοδική Έκδοση Πανεπιστημίου Κρήτης – Τεύχος 48 – Mάρτιος 2025
16 Απριλίου, 2025Κυκλοφόρησε το τεύχος Μαρτίου 2025 του NEWS UOC / e – Newsletter του Πανεπιστημίου Κρήτης! 👉Δείτε και κατεβάστε το τεύχος στον ακόλουθο...
INGENIUM Diversity Week, Μάιος 2025 – Ηράκλειο
15 Απριλίου, 2025To INGENIUM γιορτάζει την διαφορετικότητα! Η Ευρωπαϊκή Κοινοπραξία INGENIUM προωθεί την δημιουργία ενός ισότιμου και συμπεριληπτικού χώρου στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια όπου...